7 IDEJA ZA ZDRAV DORUČAK BEZ KRUHA

Kruh je zasigurno jedna od najpopularnijih namirnica u vašoj svakodnevnoj prehrani i nema potrebe da ga se potpuno odreknete. Borba protiv viška kilograma pomoći će vam ako smanjite potrošnju pekarskih proizvoda i zamijenite ih za zdravije verzije doručka. Ovdje smo zapisali neke ideje za zdrav doručak, gdje vam kruh uopće neće nedostajati.

Zdrav obrok ima nisku energiju i visoku nutritivnu vrijednost

Prilikom sastavljanja zdravih obroka nije važna samo kalorična (energetska) vrijednost hrane, već i nutritivna vrijednost. Najviše se preporučuje konzumacija hrane s niskom energetskom vrijednošću i visokom hranjivom vrijednošću. Nutritivno bogato je, na primjer, povrće koje sadrži mnoge korisne hranjive tvari, ali relativno nisku energetsku vrijednost. Primjer hrane bogate energijom s malo korisnih hranjivih tvari, na primjer, je bijeli kruh.

Zdravo mršavljenje zahtijeva dobru energetsku raspodjelu obroka 

Tijekom dana obroci su dobro raspoređeni na najmanje 4-5 manjih, a očekuje se da će doručak biti do 25%, jutarnja užina do 15%, ručak do 40%, popodnevna užina do 10% i večera do 20% dnevnog unosa energije. Za tri obroka očekuje se da će doručak i ručak osigurati po 40% energije, a večera 20% energije.

Hranjiv i zdrav doručak najvažniji obrok za uravnoteženu prehranu: 

– tijelo opskrbljuje energijom i hranjivim tvarima tijekom dugog razdoblja bez hrane noću

– poboljšava metaboličku funkciju

– blagotvorno djeluje na razinu šećera u krvi

– doprinosi osjećaju sitosti tijekom dana i time smanjuje mogućnost prejedanja

– smanjuje rizik od nedostatka vitamina i minerala

– blagotvorno djeluje na koncentraciju i mentalne funkcije. 

Redoviti obroci i zdrav doručak su neophodni

Ako volite ležati u krevetu još malo ujutro na račun zdravog doručka, trebali biste što prije napustiti ovu naviku. Poznato je da kada se obrok preskoči tijelo gubi energiju, a zatim ga zamjenjuje zaštitnim metaboličkim mehanizmima spremanjem svega što jedemo pri sljedećem obroku. Istraživanja također pokazuju da brzi obrok nakon gladovanja dovodi do brzog porasta šećera u krvi i posljedičnog nakupljanja viška masnoće u tijelu.

Zdrav doručak ne zahtijeva nužno puno vremena

Na primjer, kako biste bili sigurni da vam za doručak ne nedostaju kruh, kroasani i druga peciva, priuštite si:

1. Popularno voće s grčkim jogurtom i pečenim orasima (orašasti plodovi, bademi…), 

2. Kvinoja s mlijekom, orašastim plodovima i voćem

3. Zobena kaša s mlijekom, jabukama i šljivama ili grožđicama

4. Palačinke od heljde s umakom od jabuka

5. Muffini od jaja s paprikom, lukom, tikvicama, rajčicom i peršinom

6. Palenta s mlijekom i suhim voćem

7. Domaća granola Zdrava i hrskava domaća granola po vašem ukusu – Linea Snella

Savjetujemo vam da kašu kuhate noć prije i obogatite ih svim dodacima ujutro. Muffini, palenta, palačinke i žitarice također se mogu pripremiti unaprijed. Na primjer, noćna zobena kaša je vrlo popularna, koju pripremate navečer u staklenoj posudi: po želji dodajete maline, cimet, kokosovo mlijeko, med, bademe, banane, borovnice ili druge sastojke koji će se lijepo povezati preko noći i ujutro vas opskrbiti svježom energijom. 

Ako nemate vremena za doručak, možete si ponijeti i čašu zdravog doručka sa sobom na put.

Besplatno savjetovanje
Skrij
Besplatno savjetovanje
Ispunite prijavni obrazac
i osigurajte svoj termin za
Besplatno savjetovanje
x Uspešno ste se prijavili na e-novice.

Hvala!

x Prijava je bila uspešno oddana.

Hvala!

Online kolačići

Web stranica www.bigbang.si koristi kolačiće za pružanje on-line usluga, analizu korištenja, sustave oglašavanja i funkcionalnost, kojih bez kolačića ne bi mogli ponuditi. Klikom na gumb "DA" prihvaćate njihovu instalaciju. Više o kolačićima možete pročitati ovdje.

DA